Przykłady
zabudowania strumienicy

Strumienica
zamontowana za stożkowym filtrem powietrza

Pozostawiony
fabryczny filtr wraz z obudową,
strumienica między filtrem a rurą
ssącą

W
przypadku gdy nie ma możliwości zamontowania strumieicy jak w dwóch
poprzednich przypadkach można umieścić ją na przewodzie doprowadzającym
powietrze do fabrycznej obudowy filtra
Strumienica
aktywna różni się od podstawowego modelu tym, że posiada otwory w
pobliżu końca dyszy. Pozwalają one na dodatkowe zassanie powietrza z poza
układu. Ten typ strumienicy jest bardziej efektywny od podstawowego, jedyną
wadą jest głośniejsza praca związana z szumem zasysanego powietrza. Nadaje
się ona typowo do samochodów przygotowanych do sportu. Może być ona używana
do tuningu pod warunkiem, że użytkownikowi nie przeszkadza delikatny gwizd
pod maską (rasowy gwizd). Strumienica aktywna mocowana za filtrem powietrza
musi mieć swój filtr na otworach, natomiast zamocowana przed filtrem może
posiadać otwory nieosłonięte. Aby zwiększyć efektywność działania strumienicy
dobrze jest dostarczyć chłodne powietrze i wykorzystać efekt doładowania
pochodzący od ruchu pojazdu. Drugim sposobem jest podanie większej ilości
paliwa: w samochodach gaźnikowych (zwiększenie dyszy paliwa), przy układach
wtryskowych przestrzeganie jednostki sterującej. Układy wtryskowe niekoniecznie
wymagają ingerencji w elektroniczne sterowanie. Strumienica tam sprawdza
się dobrze bez dodatkowych przeróbek. Gaźniki koniecznie wymagają dopasowania
dysz przy współpracy ze strumienicą.
|